سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمرینات درس مبانی اینترنت
 

بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 7911

 


1- دانلود ویدئوها بدون دردسر

خیلی وقت های میخواهیم ویدئوهایی را از سایت های مختلف دانلود کنیم ولی همیشه با محدودیت هایی از سوی وبسایت ها مواجه میشویم و نیاز به ابزارهای جانبی وجود دارد که به صورت داخلی در مرورگر ما پیاده سازی نشده اند . مثلا برای دانلود یک فایل از Youtube باید از افزونه ها استفاده کرد . البته برخی کاربران نیز از برنامه های مدیریت دانلود برای انجام این کار استفاده میکنند . مانند برنامه Internet Dwonload Manager که با یک Popup که حاوی یک دکمه میباشد ، به راحتی امکان دانلود را برای شما فراهم خواهد کرد . اما اگر میخواهید در بدون دردسر نصب ابزارهای جانبی بتوانید ویدئوها را دانلود کنید ، مرورگر مکستون انتخاب خوبی خواهد بود .

کافیست به وبسایت مورد نظر خود بروید و نشانگر موس را برای چند لحظه روی قسمت نمایش ویدئو قرار دهید . سپس در قسمت بالا و سمت راست ویدئو ، یک Popup نمایش داده میشود که با کلیک بروی دکمه Save میتوانید کیفیت های مختلف از آن ویدئو را مشاهده و سپس با کلیک روی گزینه Save آن را دانلود کنید .

 

شاید عملکرد دکمه Popup که در کنار دکمه Save قرار دارد ، برای شما سوال باشد . باید بگوییم که این این گزینه واقعا عملکرد جالبی دارد . در واقع کار این دکمه این است که ویدئو را از کالبد وبسایت مورد نظر بیرون بکشد . مثلا در حال تماشای یک ویدئو در فیسبوک یا یوتیوب ( یا هر سایت دیگری ) هستید . روی دکمه Popup کلیک میکنید . بلافاصله این ویدئو از جا کنده شده و به هر تبی که بروید ، این ویدئو در اختیار شما خواهد بود .

2- تهیه اسکرین شات از صفحات

شاید شما هم دائم در حال اسکرین شات گرفتن از صفحات وب باشید ( مثلا برای تهیه یک مقاله ) . این کار با استفاده از روش های بسیاری قابل انجام است . مثلا استفاده از دکمه Print Screen که در کیبوردها وجود دارد . یا استفاده از برنامه های مختلف مثل Snipping Tool در ویندوز 7 . اما بهتر نیست راه را کوتاه تر کرده و از داخل همان مرورگرمان به تهیه اسکرین شات بپردازیم ؟ شاید الان فکر کنید که میخواهم یک افزونه جدید معرفی کنم . باید بگویم کاملا در اشتباه هستید . مرورگر مکستون دارای ابزار داخلی برای تهیه اسکرین شات است . کافیست از قسمت بالای پنجره مرورگر روی دکمه ای که آیکون دوربین عکاسی دارد ، کلیک کنید . بلافاصله قابلیت تهیه اسکرین شات برای شما فعال خواهد شد . البته تهیه اسکرین شات در مکستون دارای دو حالت است . این دو حالت از طریق فلش کوچک کنار آیکون “دوربین عکاسی” در دسترس قرار دارند .

 

 

البته برای این دو گزینه کلیدهای میانبر نیز وجود دارد . برای حالت Snap Region از کلیدهای ترکیبی Ctrl + F1 و برای حالت Snap Whole Page از کلیدهای تزکیبی Ctrl + F2 استفاده کنید . البته امکان تغییر نیز در بخش تنظیمات وجود دارد .

3- فعال کردن حالت شب

بعضی سایت های مثل فیسبوک و گوگل واقعا صفحه سفیدی دارند که در شب و نگاه کردن به آنها کمی مشکل است . البته این مورد به خاطر نور مانیتور نیز میباشد که اگر کمی آن را کمتر کنید ، اوضاع بهتر خواهد شد . اما گاهی اوقات دیگر نمیتوان نور را از یک مقدار مشخص کمتر کرد . در این قسمت ما برای شما یک پیشنهاد داریم . از قابلیت Night Mode مرورگر مکستون استفاده کنید . تنها کافیست این قابلیت را فعال کرده تا بخش هایی از صفحه که دارای رنگ های روشن هستند ، جای خود را به یک رنگ خاکستری بدهند . اکنون میتوانید بدون اینکه چشمانتان اذیت شود ، به مانیتور نگاه کرده و از وبگردی با یک نور ملایم ، لذت ببرید .

برای انجام این کار کافیست از قسمت بالا و سمت راست پنجره مرورگر ، روی آیکون فلش کلیک کنید تا گزینه های بیشتر نمایش داده شوند . اکنون کافیست روی گزینه Night Mode کلیک کنید .

در قسمت بالای این پنجره ، گزینه Switch between را فعال کنید . اکنون میتوانید بازه زمانی مورد نظرتان را انتخاب کنید .

4- قابلیت Resource Sniffer

شاید این قابلیت بیشتر به درد برنامه نویسان بخورد . چون برنامه نویسان وب بیشتر علاقمند هستند تا بدانند عناصر صفحه وب مورد نظر چیست . برای انجام این کار میتوانید از قابلیت Resource Sniffer استفاده کنید . از همان جایی که قابلیت Night Mode را فعال میکردید ، میتوانید گزینه Resource Sniffer را پیدا کنید ( به تصویر 4 نگاه کنید ) .

پس از کلیک بروی Resouce Sniffer ، پنجره ای باز شده و عناصر صفحه نظیر تصاویر ، صوت ها و ویدئوها را به شما نشان خواهد داد . از این روش میتوانید برای دانلود دسته جمعی تصاویر و ویدئوها و یا فایل های صوتی نیز استفاده کنید . با دوبار کلیک بروی هر کدام از آیتم های موجود میتوانید آنها را دانلود کنید . البته اگر حجم فایل مورد نظر شما زیاد است بهتر است از برنامه های مدیریت دانلود برای دانلود کردن آنها استفاده کنید . برای بدست آوردن آدرس URL فایل مورد نظر میتوانید روی آن راست کلیک کرده و گزینه Copy URL را انتخاب کنید .

5- یادداشت برداری

شاید برای یادداشت برداری از قسمت های مختلف همیشه باید یک فایل متنی خارج از مرورگر خود باز کنید و یا با استفاده از افزونه ها قابلیت یادداشت برداری را به مرورگر خود اضافه میکنید . اما مکستون قابلیت یادداشت برداری را از داخل مرورگر برای شما فراهم میکند . مانند کاری که در مرورگر اپرا نیز میتوانستید انجام دهید .

ابزاری که برای این کار در مرورگر مکستون قرار گرفته است ، SkyNote نام دارد . برای استفاده از آن میتواند از سایدبار سمت چپ مرورگر استفاده کنید . در تصویر زیر آیکون SkyNote با مربع قرمز رنگ مشخص شده است .

پس از کلیک بروی SkyNote یک پنجره باز شده و همه چیز برای وارد کردن یادداشت های شما آماده است . همه گزینه ها مشخص هستند . گزینه New که برای ساخت یک یادداشت جدید است و گزینه Delete نیز برای حذف یادداشت انتخاب شده . اما گزینه Lock برای جلوگیری از تغییرات ناخواسته و سهوی میباشد که با کلیک دوباره روی همین دکمه ، یادداشت مذکور از حالت قفل خارج میشود .

گزینه دیگری با نام Sync وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید یادداشت مذکور را با اکانت خود در وبسایت مکستون همگام سازی کنید .

این گزینه واقعا به درد ما کاربران ایرانی خواهد خود . وبسایت های وطنی معمولا در زمینه سازگاری با مرورگرهای مختلف مشکل دارند . بیشتر آنها با مرورگر اینترنت اکسپلورر سازگاری دارند و برای خیلی از کاربران نیز استفاده از اینترنت اکسپلورر واقعا عذاب آور است . اما چاره کار چیست ؟

در مرورگرهای دیگر مثل فایرفاکس و کروم میتوانستیم از افزونه IE Tab استفاده کنیم . در واقع IE Tab یک محیط شبیه سازی شده مانند مرورگر اینترنت اکسپلورر را فراهم میکرد و باعث میشد که مثلا از مرورگر کروم بتوانیم صفحاتی که فقط با IE  سازگاری دارند را مشاهده کنیم . اما مکستون راه حل بهتری دارد . بله ، استفاده از دو موتور پردازش صفحات وب .

مکستون این قابلیت را دارد که از دو موتور رندرینگ ” وب کیت ” و ” ترایدینت ” استفاده کنید . موتور رندرینگ Webkit در مرورگرهای کروم و سافاری استفاده میشود . در مرورگر اینترنت اکسپلورر نیز از موتور Trident برای پردازش صفحات استفاده شده است .

اما روش استفاده از این قابلیت چگونه است ؟ در کنار آدرس بار مکستون یک علامت رعد و برق به چشم میخورد . هنگامی که این علامت در کنار آدرس بار وجود داشته باشد ، نشان دهنده ی استفاده ی مکستون از موتور رندرینگ وب کیت است . اگر در مشاهده صفحه با استفاده از موتور وب کیت به مشکل برخوردید ، کافیست روی این ایکون کلیک کنید تا مکستون به موتور رندرینگ ترایدنت سوئیچ کند و مشکل برطرف شود .

برای دانلود مکستون میتوانید به وبسایت اصلی این مرورگر به آدرس Maxthon.com مراجعه کنید . همچنین این مرورگر دارای دو نسخه نصبی و پرتابل ( همراه ) میباشد .


نوشته شده در تاریخ شنبه 92/2/14 توسط محمدرضا ترابی یزدی
-----------------------------------


 -----------------------------------
 ----------------------------------- -----------------------------------
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
 -----------------------------------

 -----------------------------------
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک  

  • قالب میهن بلاگ
  • بیهوش
  • ضایعات
  • تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک  

  • قالب میهن بلاگ
  • بیهوش
  • ضایعات
  • *** تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک  

  • قالب میهن بلاگ
  • بیهوش
  • ضایعات